Iba deväť kilometrov od seba oddeľuje dve švajčiarske alpské strediská, Saas Fee a Zermatt, obe ležiace v južných švajčiarskych Alpách. Obe tiež patria k vyhľadávaným destináciám pre záujemcov o nákup nehnuteľností vo Švajčiarsku.
Ak ich vzájomne porovnáme, zistíme, že sú si v niečom veľmi podobné. Obe mestečka sú malebné, položené vo vyššej nadmorskej výške a predovšetkým obklopené vysokými vrcholkami alpských velikánov. Obe patria medzi strediská, kde je sneh takmer istý. Miestne zjazdovky sa nachádzajú vo výške 3000 metrov nad morom a dá sa tam lyžovať aj v mesiacoch, keď už to inde možné nie je.
Ďalšou kuriozitou je, že v oboch dedinách platí zákaz používania automobilov. Motoristi musia zaparkovať svoje vozidlá vo veľkej garáži, ktorá sa nachádza ešte pred vjazdom do strediska. Môžete si tu teda užívať naozaj čistého horského vzduchu. Kým Zermatt je väčší a vo svete známejší, Saas Fee vsádza na svoju autentickosť. Nie nadarmo býva nazývaný Perlou Álp. Kochať sa môžete pohľadom na skalnaté vrcholky či biele ľadovcové svahy. Malebnosti pridávajú aj to, že väčšina domov má šikmé strechy z kamenných dosiek, ktoré sú pre tento región typické. Rad ich je navyše postavený z dreva.
"Saas Fee má prijateľnú veľkosť a zároveň si zachováva vidiecky ráz. Na rozdiel od Zermattu. Ľudia majú radi Saas Fee práve pre jeho autentickosť a to by sme chceli zachovať aj v budúcnosti, "hovorí miestny starosta Felix Zurbriggen.
Na rozdiel od iných alpských stredísk ale Saas Fee výrazne nerozširuje svoje zjazdovky, zostáva stále zhruba na stovke kilometrov upravených svahov. Na rozdiel od Zermattu má Saas Fee stále priestor pre ďalšie rozšírenie. Pre stavby nových domov platia v oboch dedinách síce prísne obmedzenia (rovnako ako v ďalších top strediskách v kantóne Valais), Saas Fee je ale na to predsa len o niečo lepšie. Väčšina nových domčekov je vyhradených pre predaj miestnym, nájde sa ale aj medzierka pre zahraničných záujemcov.
Hovorí sa aj o prestavbe niektorých existujúcich nehnuteľností na luxusnejšie rezidencie. Čo by ale predovšetkým mohlo nalákať turistov, je sústavné zlepšovanie lyžiarskych podmienok. Existujúca zastaraná kabínová lanovka by mala byť nahradená novou s jednou nástupovou stanicou už priamo pri záchytnom parkovisku. Výstupná stanica by sa mala nachádzať vo vyššej nadmorskej výške ako tá súčasná, čo by znamenalo ďalších 10 až 15 kilometrov zjazdoviek navyše. Konečná stanica by navyše ponúkla úchvatné výhľady, neďaleký Matterhorn nevynímajúc. Záležať bude ale na tom, či tento projekt dostane naozaj zelenú.