Investície v segmente cestovného ruchu v zahraničí môžu byť zaujímavou príležitosťou aj pre tuzemských podnikateľov. Premýšľate o kúpe hotelu, penziónu alebo apartmánového domu v Chorvátsku za účelom podnikania?
|
Možno by vás prekvapilo, v ktorých krajinách sveta žijú Slováci a prevádzkujú v nich služby v oblasti cestovného ruchu. Našli by ste ich v Karibiku, Ázii i Južnej Amerike. Oveľa viac tuzemských podnikateľov ale upiera svoju pozornosť na európske turistické destinácie. Z lokalít pre typicky letnú dovolenku v tomto smere vedie Chorvátsko.
O nákup (či prípadne výstavbu) nehnuteľnosti určenej pre podnikanie v cestovnom ruchu majú záujem dve hlavné skupiny podnikateľov. Jednak tí, ktorí v segmente ubytovania a stravovania už podnikajú, hľadajú nové príležitosti a s využitím svojho know-how chcú rozšíriť svoj biznis aj do zahraničia. Druhou skupinou sú tí, pre ktoré služby v oblasti cestovného ruchu doposiaľ neboli hlavným biznisom, ale chcú investovať.
Chorvátsko je pre Slovákov v tomto ohľade logickou voľbou. Hovorí pre neho dobrá dopravná dostupnosť, znalosť prostredia, ale aj cenové relácie a ponuka vhodných nehnuteľností.
Pre tých, ktorí uvažujú o investícii v rádu stoviek tisíc Eur, sa ponúka možnosť nákupu bežného apartmánového domu o niekoľkých jednotkách, ktoré je možné samostatne prenajímať.
Ak chcete investovať vyššie čiastky, je možné vyberať zo zavedených hotelov a penziónov s väčšími ubytovacími kapacitami aj s ponukou ďalších súvisiacich služieb pre turistov.
Premýšľate o kúpe nehnuteľnosti vhodné na poskytovanie služieb v oblasti cestovného ruchu v Chorvátsku? Pozrite sa do databázy hotelov a penziónov v Chorvátsku na predaj alebo nás kontaktujte. Pripravíme pre vás ponuku na mieru vašim požiadavkám.
Chorvátsko má za sebou ďalšiu turisticky veľmi úspešnú sezónu. Vyplýva to z údajov Ministerstva cestovného ruchu. Rok 2014 pritom nebol pre oblasť cestovného ruchu v Chorvátsku jednoduchý. Veľká konkurencia stredomorských destinácií a predovšetkým v júli nie celkom stále počasie bolo komplikáciou. Aj napriek tomu došlo k medziročnému nárastu oboch hlavných ukazovateľov cestovného ruchu - počtu turistov i počtu prenocovaní.
Chorvátsko v roku 2014 navštívilo 13,1 milióna turistov, čo predstavuje nárast o 6%. Drvivú väčšinu pritom tvoria zahraniční návštevníci, ktorých bolo takmer 90% (rečou absolútnych čísel 11,6 milióna), domácich turistov bolo 1,5 milióna.
Všetci títo návštevníci sa postarali celkovo o 66,5 milióna prenocovaní, čo znamená medziročný nárast o 3%. Priemerný čas strávený v Chorvátsku predstavovala 5,1 dní.
Najpočetnejšiu klientelu tradične tvorili ekonomicky silní nemeckí turisti. Tých prišlo takmer dva miliónov (medziročný nárast o 3%), druhá priečka patrí susedným Slovincom, ktorých prišlo 1,1 milióna (taktiež 3% nárast oproti roku 2013), pomyselný bronz zostal v rukách Talianov (1,06 milióna, nárast o 4 %).
Väčšina ľudí jazdí do Chorvátska individuálne, takých bolo 8,2 milióna (66%), oproti 4,9 miliónov turistov (34%), ktorých priviezli cestovné kancelárie. Z hľadiska typu ubytovania víťazí ubytovanie v hoteloch, penziónoch a súkromných apartmánoch pred kempmi.
V prípade ubytovania v súkromných apartmánoch zároveň zaznamenávame najväčší nárast počtu turistov. Oproti roku 2013 sa ich počet zvýšil o 11,6%, naopak v prípade kempov došlo k miernemu poklesu o 0,8%. V apartmánoch tiež ľudia trávia najdlhšiu dobu, priemerne 6,8 dní, kým v hoteloch to bolo priemerne 3,5 dňa.